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Liebman Villavecchia Arquitectos
Liebman Villavecchia
«EL DESPERTAR DE LOS OBJETOS» AN EVENT FOR HERMÈS
In collaboration with Gelabert Azzopardi Companyia de Dansa
FAD Ephemeral Architecture 2002 Award – Finalist
Advertising must seek new means for the transmission of its messages, given that conventional channels are often saturated. In certain cases it is even inadvisable to use these channels because of the very nature of the objects that are being advertised to their potential buyers. This is the case with Hermès, a prestigious firm that produces luxury objects.
Here, Hermès chose to stage an event for their clients resulting in a commission that involved the collaboration of choreographers and architects. This event, promoted by Hermès to celebrate the new millennium, was inspired by the potential dialogue between the performers and a series of inanimate objects that made reference to Hermès products. The real dimensions of these objects were blown up to gigantic proportions in order to give them centre stage in the representation.
The scene is presided over by a large-scale reproduction of a classic Hermès box out of which the dancers – or characters – and the most unusual objects emerge. The innocent world of childhood is evoked, bringing to mind Alice in Wonderland.
This oversized box juts out from the vertical plane of a backdrop scrim that also operates as a lighting screen, and rests on a second, horizontal plane, that is a 10×10 metre blue square (the complementary colour of the orange of the box), which serves as the stage for the performance of the dancers.
The box contains a series of curiously placed openings on each of its sides designed to accompany the emergence of both objects and dancers in the successive sequences of the performance. The objects – a cup, a plate and spoon, a spinning top-parasol, a ball made out of silk Hermès scarves, a glove, a shoe, a chain and a ribbon – chosen from the Hermès line of products (and crafted by their workshops from veneered board, expanded polyethylene, fiberglass, printed silk and suede), are presented at a scale larger-than-life and are manipulated by the performers throughout the event as if they constituted an extension of themselves, as props or as dance partners.
La publicidad debe buscar nuevos medios para la transmisión de sus mensajes, dado que los canales convencionales suelen estar saturados. En determinados casos incluso se desaconseja el uso de estos canales por la propia naturaleza de los objetos que se están publicitando a sus potenciales compradores. Es el caso de Hermès, una prestigiosa firma que produce objetos de lujo.
Aquí, Hermès eligió organizar un evento para sus clientes, dando lugar a un una colaboración de coreógrafos y arquitectos. Este evento pretendía celebrar el nuevo milenio inspirándose en el posible diálogo entre los bailarines y una serie de objetos inanimados que hacían referencia a los productos de Hermès. Las dimensiones reales de estos objetos fueron ampliadas a proporciones gigantescas para darles un lugar central en la representación.
La escena está presidida por una reproducción a gran escala de una caja clásica de Hermès de la que emergen las bailarines — o personajes y los objetos más insólitos. Se evoca el mundo inocente de la infancia, recordando a Alicia en el País de la Maravillas.
Esta caja sobredimensionada sobresale el plano vertical de plano vertical de una malla de fondo que también funciona como pantalla de iluminación, y se apoya en un Segundo plano horizontal, que es un cuadrado azul de 10×10 metros (color complementario del naranja de la caja, que sirve de escenario para la actuación de los bailarines.
La caja contiene una serie de aberturas curiosamente colocadas en cado un de sus lados diseñadas para acompañar la aparición tanto de objetos como de bailarines en las sucesivas secuencias de la actuación. Los objetos (una taza, un plato y una cuchara, una sombrilla giratoria, una bola hecha con pañuelos de seda de Hermès, un guante, un zapato, una cadena y una cinta) elegidos de la línea de productos de Hermès (y elaborados por sus talleres en cartón, polietileno expandido, fibra de vidrio, seda impresa y gamuza), se presentan fuera de escala y son manipulados por los artistas a lo largo del evento como si constituyeran una extensión de ellos mismos, como accesorios o como compañeros de baile.
Marseille, 2000
Madrid, 2001
Photographer, Eileen Liebman
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